Då var det dax.

Fredag och snön tynar bort.
Jag gillar det! Helst av allt ska det vara minst +10 alla dagar, Då njuter Petterssons pojken!
När jag vaknade idag kände jag mig otroligt utvilad. Samma igår skön känsla.
Får se om jag ska jobba förmiddag 3 veckor nu.
Eller om det blir framskjutet en vecka.
Ska hålla på med ett projekt på jobbet.
Blir spännande att göra något lite annorlunda. Speciellt att jobba förmiddag.
Det var nått år sedan jag gjorde det!
Helgen då.
Ja ikväll blir det nog hockey i Bolidens Arena. Leksand är här på besök och ska spela mot Team Dalarna, Egentligen ett ihop plock av Dalarnas 2 näst bästa lag. Hedemora SK och Borlänge Hockey.
Får se om det blir av ska iallafall köra åt Roger och Reine så får vi se om jag går in och tittar.
Är i ärlighetens namn inte så intresserad av att se det.
Leksand har tydligen skickat mycket spelare till Gävle för J20 elit matchen mot brynäs.

Helgen i övrigt då.
Lördag blir det först fotbolls match kl 11.00 mot torsång. Andra matchen för iår. Hoppas på bättre resultat än sist.
Ska spela mittback. Svår uppgift men jag skall göra mitt bästa.
Igår på träningen kändes det bra. Vi tränade en timme teknik och sen löpte vi runt "hönsan" blir ca 5km.
Men det känns bra med fotbollen. Kanske för att jag själv känner mig mer förberedd på uppgiften.
Förra året var jag "tung" i steget när jag kom till hedemora för att få en "raket" säsong.
Fick beröm av tränarna att jag var det som hade utvecklats mest under säsongen inte illa pinkat för att vara ädlst i laget. Jag ska fortsätta på det inslagna spåret och bara köra!


Det är dax för allsvenska starten till helgen. Helt galet att det redan börjar och hockeyn inte har börjat med slutspelet. Men det kanske är för att det är VM i Sydafrika i sommar. Men just ja Sverige missade det .(
Att tippa utgången av Allsvenskan tror jag är riktigt svårt. Jag ser kanske 4 lag om man ser till förra året som kan vara med. Aik, Götet, Malmö och Elsfborg. Jag hoppas så klart att Djurgården ska ha en bättre säsong än den stormiga vi hade ifjol med kvalspel för att vara kvar som till sist klarades av.
En övre plats är minst och kanske att vi och Häcken kan vara "underdogs" iår.
Vi får se på söndag 16.00 då blårändernas säsong startar.

Nu ska jag städa lite här och poppa lite musik! :)

Härli gott fredag.
Vi ses.
Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0