Måndags funderingar

Vad skulle du göra om du visste att idag var din sista dag??
Vad skulle du säga om du visste att när du går och lägger dig så vaknar du inte mer?
Man skulle ju inte vilja ha känslan att det inte vart så bra dag som man kan ha haft!

Skulle du donera alla dina sista pengar?
Skulle du leva dagen som det var den sista?
Skulle du ringa en gamal vän och prata om tiden som försvann mellan er?
Skulle du spendera alla pengar på nöjen?
Skulle du ringa till någon som du tycker bra om och verkligen säga som det är?
Skulle du vara nöjd med den tiden du haft?

Man vet ju aldrig riktigt när sista dagen är...
Livet är för kort för att sitta och fundera på morgondagen och gårdagen.
Man ska leva för idag och göra just den här dagen till DIN dag...
Man ska visa kärlek, annars kan det vara försent.
Man ska vara öppen annars kan det vara försent.

Jag tror stenhårt på att man alltid kan förbättra sig.
Alltid oavsett!!
Ioförsig lätt för mig att säga som endå har levt ca en tredjedel av mitt liv.
Jag har ibland tänkt att skit i det idag det kan jag ta imorrn.
Ska ändra på det och göra allt jag kan varje dag för imorrn kan det vara försent.
Allt handlar egentligen att ta vara på tiden som man har fått.
Carpe diem helt enkelt.

Det är så enkelt men endå så jävla svårt.
Allt är så jävla svårt fast det borde vara enkelt.
Jag tänker jag på vad den där marley en gång i tiden sjöng.
No woman no cry.
Det stämmer men no woman no life.
Man vill ju ändå ha någon som man kan hålla i handen när vinden viner i rutorna.
När isflaken driver längs älvens lugna vatten.
När tussilagon kommer uppkrypande från sin säkra håla.
När grillen står på max och vännerna är lyckligt lottade.
Vad har jag att komma med då?
Vad har jag att komma med oavsett vad?
Jackshit!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2010-04-19 @ 20:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0