Revolution

Jag vill starta en revolt. Välta en ko. Stranda en val. Göra något som hela mänsligheten får upp ögonen för. Jag har tänkt på en sak med mänsligheten. Tänk vad fantastiska vi är i kris tider. Tänk 9/11 då är alla med alla. Dagen före kanske en vit man stod med en pistol mot en svart man. För att dagen efter i kristid gå hand i hand. Vi är bra på att ta hand om varandra synd att det ska behöva gå så långt som till en katastrof för att vi ska gå hand i hand. Vi skulle ha en mycket stark värld om alla kunde ta varandra för vad vi är. Självklart kan vi alla göra misstag. Men det starkaste man kan göra är förlåta. Vissa kan det vissa inte. Det jag menar är att ingen är perfekt och att om man kanske inte mår 100% så blir det en groda. Oftast kan detta vara ett rop på hjälp. Jag har gjort en groda så stor så att det inte ens får plats på denna värld. Men det får jag sota för idag. Och hade jag haft en tidsmaskin och kunnat dra tillbaka tiden för att ändra en, EN sak i mitt liv är det detta enorma snedsteg. Tyvärr så är jag ingen Michel J.Fox som kan dra tillbaka i tiden. Utan det enda jag kan göra är att stå här på mina knän och be om ursäkt. Jag ångrar det. Jag förstår inte vad det kom ifrån. Det är oförglömmligt. Det är skammligt. Jag skäms för det. Men som sagt jag kan bara be om ursäkt och jobba från det. Jag vet att jag är värd så mycket mer. Jag är så mycket bättre än så. Jag vet att det är lätt att vara efterklok. Förlåt mig. Jag är ledsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0