Dan före dan före dan före dopparedan

ja snart är det jul i dom allra flestas stugor. Det är vackert rött och julstjärnan från granen som det har varit så mycket jobb med tindrar vackert. Det brinner ljus som värmer hela vägen in i själen.
Alla är glada när det är jul. Nästan alla i vart fall. Man får äta massa mat man får träffa släkt och vänner.
Man får när man lessnat på det familjära gå till kingen och ta sig en pilsner.
Nästan höjdpunkten på julafton att bara släppa allt och bara fokusera på den där bägaren.
Det är nästan så att det är ett vansinne med jul.
Ja menar det är ju nu som alla handlare gnuggar sina händer samma med oss dom som har hand om den delen på mitt jobb. För oss innebär det bara en jävla massa jobb. Så mycket att vi nästan inte klarar av det men tur att vi är så pass bra på det vi gör så att det funkar. Men vissa bryr sig mer än andra så är det nog överallt.

Juldagen då?? Då är det festernas fest, som det brukar vara. Det brukar vara riktigt mycket folk ute och sådana som man inte ser så ofta. Det är ju trevligt.
Men jag önskar att jag var bunden till någon, någon som jag kan hålla kär utan att behöva känna massa frågetecken. Utan bara rak ohämningslös kärlek. Det skulle vara så härligt. Bara dra nånstan över jul.
Och bara vara.. Bara äta götta när inte mamma ser på :)

Har Magnus köpt julklappar då?? Jag har börjat iallafall :)
Ska ta ett mega ryck imorrn. Ska gå på bolaget imorrn. Det är skönt att man är ute i sista sekund.
Men jag ska inte handla så mycket som man kan tro. Det blir ju julafton, Juldagen. Sen ska jag jobba annandagen. Ledig på söndag. Sen jobb mån tisd ons. Rätt segt att vara ledig på söndagen.
Då får man ha en uppesittar kväll helt enkelt.

Nu ska jag kolla på andra filmen i Stieg Larsson´s serie. "Flickan som lekte med elden"
Jag har mina förhoppningar. :)

Ha en bra måndag om det nu är någon som läser det här toket jag skriv

Kommentarer
Postat av: Camilla

Givet läser iaf jag.... Ja jag e ingen julmänniska. Svårt att hitta julfrid och julkänsla men den kanske kommer... eller inte... Få se hur det blir på juldagen om jag kommer ner, får man kika in, blir du hemma å festa eller???? Annandagen vid 4 eller så har vi mat och firar jul för Fille hos mamma... Kram syster

2009-12-21 @ 16:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0