Börja om från början?

Det är den första dagen på mitt nya liv. Det börjar imorrn.
Det ska bli bra det ska bli något storslaget det ska bli enormt.
Det är jag mot världen. En ensam rebel i kamp mot alla översittar figurer.
Ensam ska jag stå i fronten och ta emot deras slag.
Som en William Wallace ska jag skrika ut min vilja.
Som Maximus ska jag till slut få alla med mig.
Som Maximus ska jag hitta min uppgift. Mitt kall.
Precis som det uppenbara ska jag genomföra det.
Inga tomma ord inga ord mellan raderna.
Jag ska bara göra allt jag säger och det kommer att gå min väg.
2010 kommer att bli ett år sent att glömma.
Det kommer att bli en hård början för att sätta grunden.
Man kan ju säga att det kommer att ta mer än en dag för att bygga
denna pyramid.
Men det kommer att bli en stabil pyramid var så säker.
Den som vill stå vid min sida när världen börjar rämna välkommen.
Jag kommer att stå på fötterna på jorden, jag kommer att vara stadigare
är Empire State Building. Inga myggor kan rasa mina murar.
Inga tokiga galningar kan bryta igenom min front. För jag ska själv vara där.
Som en målvakt som ätit murbruk ska jag bara skratta åt alla försök att ta sig förbi.
Bättre än Tomas Ravelli på att rädda straffar.
Bättre än Tomas Brolin på att surra upp försvar.
Låter detta kaxigt?
Låter detta överdjävligt?
Detta är bara början.
Och det är inte Kaxigt. Det är bara första dagen i mitt nya liv.
Det är bara Magnus Pettersson.


Errare humanum est, ignoscere divinum

Kommentarer
Postat av: Camilla

God fortsättning... Love yoy bror..

Kram syster

2010-01-01 @ 01:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0